Dacia Sandero Avrupa’nın en çok satılan otomobili oldu

Avrupa'nın en uygun fiyatlı seri üretim otomobillerinden biri olan Dacia Sandero, yıllardır birinciliği kimseye kaptırmayan Wolkswagen Golf'ü geçerek en çok satan otomobil oldu.

Yeni nesil Sandero, Türkiye’de olduğu gibi Avrupa’da da büyük ilgi görüyor. Hatta Sandero’ya Avrupalı kullanıcıların ilgisi Türkiye’den daha fazla. Öyle ki yeni Sandero, yıllardır ilk üçten geriye düşmeyen VW Golf, Polo gibi yenilmez armadaları geride bırakarak Avrupa’nın en çok satan otomobili oldu.

Bütçe dostu, Romanyalı B-HB model, Temmuz 2021’de toplam 20.446 adet satarak, doğduğu günden bugüne ilk defa Avrupa’da liderliği ele geçirdi.

Temmuz’da %24 küçülen pazar Ocak-Temmuz’da ise %24 büyüdü

JATO verilerine göre, toplam Avrupa pazarı, dört aylık büyümenin ardından 967.830 adetlik satışla Temmuz’da yüzde 24 daraldı. Avrupa’da, Temmuz 2020’de 1,27 milyon, 2019’da ise 1,32 milyon otomobil satılmıştı. Çoğu otomobil üreticisi, yalnızca pandemi nedeniyle değil, üretim sürecini etkileyen yarı iletken (chip) kıtlığı nedeniyle de yeni otomobil tedariğinde büyük bir düşüş gördü. Buna rağmen Ocak-Temmuz döneminde, 7 ayda toplam 7 milyon 381 bin 735 yeni otomobilin satıldığı Avrupa’da pazar geçtiğimiz yıla göre yüzde 24 büyüdü.

Sandero’nun üçüncü nesli, geçen yıl Sandero Stepway ve Logan kardeşlerle birlikte resmi olarak tanıtılmıştı. Logan platformu üzerine inşa edilen önceki neslin aksine, yeni model, Renault Grubu’nun en yeni CMF-B platformunu temel alıyor. Buna rağmen Sandero B-Segmentindeki en ucuz modellerden biri.

Oldukça modern görünmesine ve segmenti için yeterli alan sunmasına rağmen Sandero, yaya koruması ve standart ADAS ekipmanı eksikliği nedeniyle Euro-NCAP’tan yalnızca iki yıldızlı bir güvenlik derecesi almayı başarabildi, fakat Avrupalı tüketiciler, güvenlikten çok fiyat/performansı öncelediklerini gösterdiler. Sandero’nun giriş seviyesinde, yani en ucuz modelde dokunmatik bilgi-eğlence ekranı bulunmuyor ve bunun yerine bir akıllı telefon tutacağı sunuluyor.

Lider Sandero’nun yanı sıra, SUV model Duster da ilk 10’a giren bir başka Dacia modeli. Temmuz ayında 13.329 adet satılan Duster, en çok satanlar listesinde 8’inci sırada.

Tucson ve Puma’dan Temmuz atağı

Sandero ile birlikte Temmuz ayının iki sürpriz modeli daha var. Hyundai Tucson ve Ford Puma (13.283 adet) bu yıl ilk defa ilk 10’a girmeyi başardılar. Temmuz’da 14.883 adet satan Tucson, geçtiğimiz yılın aynı ayına göre satışını yüzde 39 artırarak tüm modeller arasında en yüksek artışa sahip otomobil oldu.

Geçen yıla göre yüzde 37’lik düşüş yaşayan VW Golf, ilk sırayı kaybetmesine rağmen 19.425 adetle ikinci sırada. T-Cross dışındaki modellerinde satış kaybeden Volkswagen, dördüncü sıradaki Polo (17.343 adet) beşteki T-Roc (16.494 adet) ve yedinci sıradaki T-Cross (14.170 adet) modeli sayesinde ilk 10’da en fazla otomobile sahip marka oldu. Alman devi, toplamda yüzde 19’luk bir düşüşe rağmen Avrupa’nın en çok satan markası olmaya devam ediyor.

Temmuz ayının en çok satanlar listesinde 18.858 adetle üçüncü olan Toyota Yaris de Avrupa’da yılın otomobili seçilmesinin meyvelerini topluyor. Geçen yıl önemli bir başarı gösteren Peugeot ise sadece 2008 modeliyle ilk 10’da kalabildi. Temmuz ayında 13.134 adet satan Peugeot 2008, geçen yıla göre yüzde 34’lük bir kayıp yaşadı. Geçen yıl üst sıralarda yer alan 208 ise bu kez ilk 10’a bile giremedi.

10 modelin altısı SUV

Geçen yıl başarılı performans gösterip Temmuz 2021’de ilk 10’a giremeyen başka modeller de var. Bunların başında da Renault Clio ve Captur geliyor. Yine Tesla Model 3, Skoda Octavia ve Fiat 500 gibi modeller de Temmuz’da sıralamaya giremed.

Temmuz’da en çok satan 10 otomobilden altısının SUV’lardan oluşması dikkat çekiyor. Üç modeli B-HB’lerden oluşan listede hiç sedan olmaması ve sadece bir tane C-Segmenti hatchback olması da oldukça ilginç.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu